‘IK WORD GEK VAN MEZELF!’ ZO PAK JE MEER CONTROLE OVER JE EMOTIES. EN DAT IS BEST LEKKER.

‘IK WORD GEK VAN MEZELF!’ ZO PAK JE MEER CONTROLE OVER JE EMOTIES. EN DAT IS BEST LEKKER.

03/04/2020 0 Door Ymkje

‘Ahhhh! Ik word gek van mezelf!’ Geef maar toe, die is de afgelopen weken ongetwijfeld wel een keer (of vaker) voorbij gekomen. Net als ‘ik word gek van die kids/partner/tv/muren/vul maar in‘.

Word jij al gek van jezelf?

De hele dag ‘opgesloten’ zitten in je huis. Voor de één een verademing van overzicht en rust, voor de ander elke dag weer een nieuwe marathon (die nog wel even duurt als je dit leest). En wat je er ook van vindt, grote kans dat je af en toe lekker schommelt in je emoties. Opeens boos bent. Vanuit het niets begint te dansen. Alles je plots aanvliegt.

Zo pak je meer controle over je emoties

Hoe kan het nou toch dat je soms helemaal vanuit het niets boos kunt worden? Waarom zorgt de Coronacrisis voor angst? Wat maakt dat je bij het horen van bepaalde nummers ineens helemaal vrolijk wordt? Dat heeft alles te maken met je emoties natuurlijk. Maar hoe werken die?

En nog leuker: hoe pak je meer controle over je emoties? In dit filmpje leg ik je uit wat je emotie triggert, dat elke emotie maximaal 90 seconden duurt en hoe je die twee in je voordeel kunt gebruiken.

Het is prima dat je af en toe denkt: ‘ik word gek van mezelf’. Of van de mensen/muren om je heen. Dat hoort erbij. Handig is wel om te weten wat het is dat je triggert dit te denken. Want wanneer je die trigger kent, kun je er ook controle op uitoefenen, als je dat zou willen. Door de trigger niet op te zoeken bijvoorbeeld. Of bewust triggers te zoeken die je juist een blij gevoel geven.

Wat vind je van deze video? Laat vooral even een reactie achter, vind ik leuk! En wil je weten of het zin heeft om je te verzetten tegen die emoties? Kijk dan vooral hier even!

Eerder deelde ik video’s met je over hoe (ochtend)routine je houvast geeft in deze coronatijd. De eerste uit die serie vind je hier.