Waar jij op focust is een keuze
Die ramen kunnen wel een beurt gebruiken.
Yep.
Dat zeggen wij ook al zo’n maand of 4 tegen elkaar. Misschien al wel 6.
Ramen lappen is niet onze sterkste kant.
Het uitbesteden kennelijk ook niet.
Maar kijk je naar de troep op de ramen…
… of zie je wat zich daarachter afspeelt?
De lente 🌱die bij toverslag aan heldere hemel tevoorschijn springt.
Strak blauwe lucht.
Bomen die de zon omhelzen alsof ze wat in te halen hebben.
Lente.
Het is een keuze waar je op focust.
Elke dag opnieuw bepaal jij waar je aandacht naar toe gaat.
Vieze ramen of blauwe lucht.
Dat wat je niet lukt of dat wat er wél goed gaat.
Keuzes die je wél maakte.
Successen die er wél waren.
Genietmomentjes, hoe klein ook.
Where focus goes, energy flows…
(zegt Tony Robbins en wat hij zegt is altijd raak. Vind ik.)
En natuurlijk kan ik het nu niet laten om iets te zeggen over ochtendroutine. Mijn stokpaardje.
Want jij kunt het verschil maken zodra jij je ogen open knippert.
Want hoe je dag begint, bepaalt hoe je dag verloopt.
Kom jij zuchtend, gapend en mopperend je bed uit?
Nét iets te laat, waardoor alles nét een tandje te gehaast moet?
Waar je vervolgens weer van baalt?
Of grijp jij de vroege ochtend aan om bewust te starten?
Om jezelf in de juiste stand te zetten voor een fijne dag?
Met aandacht voor je lijf en hoofd? Met energie, waar je de rest van de dag de vruchten van plukt?
Je hebt een keuze. Elke dag opnieuw.
En samen met een hele groep mooie dames uit mijn programma MoveME maak ik elke ochtend om 6:15u opnieuw de keuze om bewust te starten. De ene dag actief, de andere dag wat rustiger. Maar elke dag draait het om energie. Om jezelf opladen en aanzetten voor weer een mooie dag. Bewust, met aandacht voor je lijf én je hoofd.
Of zoals Hannah, deelnemer van MoveME zo mooi zegt:
‘…alle ochtenden dat ik om 05:40 mijn bed uit kom om vervolgens aan te haken bij de workouts van Ymkje, ze zijn allemaal raak en laten mij groeien tot wie ik was, maar ook weer graag wil zijn..’
Dus wat kies jij?
Jij bepaalt waar jij op focust.