ER IS ER MAAR ÉÉN… DAAROM ZITTEN WIJ IN DE COMMERCIAL VAN NATIONALE NEDERLANDEN
Of we mee wilden werken aan een commercial. Nou worden we vaker benaderd voor samenwerkingen (waar ik overigens sporadisch op in ga), maar een commercial: dat hebben we nog niet eerder gedaan. Het bleek een commercial van Nationale Nederlanden, je kent ze ongetwijfeld: ‘Er is maar één Nederlander zoals…’ en dan zie je dus een Nederlander geportretteerd.
Deel van de commercial van Nationale Nederlanden:
Bewuste keuze
Vanaf het moment dat onze jongens geboren zijn, heb ik ze in beeld gebracht. Dat is overigens een hele bewuste keuze. Waar ik ook prima snap dat andere mensen hun kinderen niet zichtbaar in beeld brengen, is dit voor mij een stuk verwerking, dagboek en ongegeneerd pronken met mijn knappe kids in één. Toen mijn privéaccount óók mijn zakelijke account werd, kwam hier nog een reden bij: die drie vormen zó de basis van de keuzes die ik maak met MultiplYMe, dat het raar voelt om ze niet in beeld te brengen.
Eigen keuze
En weet je? Daar vindt men wat van. Net als dat men er ook wat van vindt als ik ze niet in beeld breng trouwens. Net als dat men overal wat van vindt. Wie men ook moge zijn. Soms zie ik ‘men’ letterlijk op mijn schouder zitten. Als ik langs de spiegel loop. Fluisterend in mijn oor: ‘Zou je dat nou wel doen?’ of ‘Wat vindt Pietje/Henkie/Kees daar van?’.
Hallo lief brein, leuk (en onhandig) dat je meedenkt
Maar inmiddels weet ik ook dat ‘men’ volledig door mij gecreëerd wordt. Mijn eigen brein, die doet alsof ‘ie heel goed weet wat de hele wereld denkt en vindt. En nou is mijn brein best slim, maar dat lukt ‘m echt niet. Het is mijn eigen brein, die mij het liefst veilig in mijn vertrouwde hokje houdt. Niet te gek en zéker niet anders dan anders, want je weet maar nooit waar dat toe leidt. En daarin is mijn brein gelukkig helemaal normaal. Maar soms wel een beetje onhandig.
Maar lief brein: er is er maar één zoals ons. Wij (ja brein, jij en ik werken samen) kiezen wat wíj willen, waar wij blij van worden en waar wij van groeien. En daar hoeven we ‘men’ helemaal niet bij te halen. Dus toen wij gevraagd werden of we wilden meewerken aan de commercial van Nationale Nederlanden, dacht ik: BRING IT ON! Er is er immers maar eentje zoals wij en dat mag de wereld zien (en daar mag men van vinden wat ze willen :D).
Commercial van Nationale Nederlanden: d-day
Één vrachtwagen met apparatuur, één met volledige catering en sanitair aan boord, meer dan tien man crew en een hele dag filmen en foto’s maken leverde dit resultaat op. Onze eerste echte commercial. Dikke credits voor de crew die in alles haar uiterste best deed om het voor de jongens zo rustig en ontspannen mogelijk te houden. En dikke credits voor dit portret. Zoals we zijn, zo zijn we in beeld.
De commercial van Nationale Nederlanden zie je online verschijnen op social media en de website van Nationale Nederlanden zelf.
Helemaal nieuw met media zijn we overigens niet. Zo verschenen we ooit op LindaNieuws en schreef ik meerdere gastblogs.